استراتژی ارتباطات بازاریابی

تاثیر بازاریابی در فروش و جذب مشتری

بازاریابی در دنیای فروش

بازاریابی مدرن چیزی بیش از تولید کالاهای خوب، قیمت مناسب و دسترسی آسان به آنها است. امروزه، جذب مشتری جدید در خرده فروشی ها علاوه بر وفاداری آنها به مشتری و وفاداری مشتری به آنها ، اهمیت زیادی پیدا کرده است و تلاش ها در این زمینه در مشاغل گوناگون به شدت رو به افزایش است.

هزینه نگه داشتن مصرف کنندگان در حال حاضر کمتر از هزینه های دستیابی به مشتریان جدید است. دنیای دنیای امروز متشکل از یک فرایند ترکیبی هزینه و سود است. شرکت ها مجبورند در رابطه بین نگرش و رفتار مصرف کنندگان خود تجدید نظر کنند. همه مشاغل باید آنچه را که باید ارائه دهند با سلیقه و نیاز مصرف کننده ارتباط می دهند. تبلیغات نوین به روشهای انگیزشی جذب مصرف کننده برای خرید محصول اشاره دارد.

از تبلیغات به عنوان هرگونه ارتباطی برای آگاه سازی ، ترغیب و یا یادآوری مردم در مورد کالاها ، خدمات ، ایده ها ، مشارکت جامعه یا تأثیر بر جامعه استفاده می شود. ارتقاء (همچنین به آن ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC) نیز گفته می شود) عمدتا از پیامها و رسانه های مرتبط تشکیل شده است که برای برقراری ارتباط با بازار استفاده می شود.

استراتژی ارتباطات بازاریابی

 IMC به عنوان «استراتژی ارتباطات بازاریابی» تعریف می شود که نیاز دارد تا یک شرکت استراتژی هایی را اتخاذ کند که عناصر تبلیغی مختلف را هماهنگ کند و این فعالیت های تبلیغاتی با سایر فعالیت های بازاریابی که با مشتریان ارتباط برقرار می کنند یکپارچه شده است. مبانی استراتژی تبلیغاتی شامل انتقال پیام ارتباطی از تولیدکننده به مصرف کننده است. هدف از این پیام ترغیب مخاطبان برای خرید محصول یا استفاده از خدمات است.
بنابراین مصرف کننده باید متناسب با پیام باشد و بتواند آن را به گونه ای تفسیر کند که قصد خرید یا استفاده از خدمات مد نظر خود را داشته باشد.

شرکتها باید با مشتریان فعلی و بالقوه خود ارتباط برقرار کنند و بنابراین نوع تبلیغات این امر را در روند بازاریابی بسیار مهم می کند. یک شرکت مدرن یک سیستم ارتباطی بازاریابی پیچیده را مدیریت می کند. ترکیب تبلیغاتی شامل ابزاری مانند تبلیغات ، روابط عمومی ، ارتقاء فروش ، بازاریابی مستقیم و فروش شخصی است. این عناصر در ترکیب ارتباطات بازاریابی یکپارچه گنجانده شده اند. قبل از اینکه شرکتها بتوانند روند ارتباطی را به سمت مصرف کننده آغاز کنند ، آنها باید اهداف تبلیغاتی را تعریف کنند. اینها اهدافی هستند “که استراتژی تبلیغاتی” یک شرکت را تعیین می کنند ، به عنوان مثال ، افزایش فروش به  یا رسمیت شناختن نام تجاری که ممکن است نیاز به یک ترکیب تبلیغاتی متفاوت داشته باشد.

نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید…

, , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.