پرینتر سی دی

کانن پرینتری حساس از نظر مصرف

کلیه پرینترها از جمله (کانن – اپسون -hp – برادر و غیره) دارای شرایط خاصی برای نگهداری هستند.

پرینترها شامل دو دسته می‌شوند:

  1. – پرینترهای لیزری
  2. پرینترهای جوهر افشان

پرینترهای لیزری شرایط راحت تری را برای استفاده دارند ولی این راحتی نیازمند  صرف هزینه بالاتری را از سوی کاربر می باشد. پرینترهای لیزری اعم از رنگی و سیاه و سفید بیشتر در امور اداری و کارهای روزمره در منازل استفاده میکنند. شرایط استفاده از این دستگاهها برای طول عمر بیشتر دستگاه و حفظ کیفیت چاپ شارژ به موقع و استفاده از تونر مخصوص همان دستگاه همچنین جلوگیری از ورود گرد و غبار یا هر گونه شی خارجی (منگنه – چسب ) و در اخر استفاده نکردن از کاغذ نامرغوب است.
در پرینترهای جوهرافشان چند برند مانند اپسون ،کانن و hp هستند که در بازار ایران موجود میباشند. و شما هیچ گونه مشکلی در رابطه با لوازم جانبی یا قطعات و حتی تعمیر این دستگاهها نخواهید داشت. اما زمانی که در مورد کیفیت چاپ صحبت میکنیم ابتدا کانن و بعد از آن اپسون گزینه های مناسبی برای مشتریان هستند در حالیکه پرینترهای hp از نظر کیفیت چاپ به ویژه چاپ عکس رقیب سر سختی برای دو برند بالا به حساب نمی اید. نکته دیگر اینکه در بین کاربران گفته میشود که پرینترهای کانن دارای کیفیت بالایی هستند ولی طول عمر پایینی دارند. در صورتیکه این مورد به دلیل اطلاعات پایین سرویس کاران و فروشندگان میباشد.

برای استفاده درست از این دستگاه‌ها می‌توان به چند نکته اشاره کرد: استفاده نکردن از کارتریج (فابریک یا قابل شارژ ) زیرا هر بار که کارتریج برای شارژ شدن از دستگاه خارج می کنیم  و دوباره سر جایش بر میگردانیم دستگاه برای چاپ مجدد ابتدا به اصطلاح clean( انتقال جوهر به قسمت جلویی کارتریج) میکند. انجام این عمل به دفعات عمر دستگاه را کم می کند، بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق نصب مخزن است.  نصب مخزن خود شامل شرایطی است از جمله اینکه حتما باید از کارتریج خود دستگاه یا همان کارتریج فابزیک استفاده کرد. جوهری که برای دستگاه استفاده میکنید توسط یک فرد با تجربه تائید شود. با رعایت این نکات یتوانید با پرداخت ۳۰% هزینه نسبت به پرینترهای اپسون یک دستگاه پرینتر کانن را با کیفیت ۹۶۰۰ dpi به شفافیت و رنگی زنده داشته باشید ولی قابل ذکر است که این دو برند هر دو دستگاههای خوبی هستند.

 

 

, , , , ,

Related Posts

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.