در هنگام خرید پلاتر به چه نکاتی باید دقت کرد؟

راهنمای خرید پلاتر

پلاتر چیست ؟

پلاتر دستگاه چاپی است که به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل شده است (دقیقاً مانند چاپگر) و وظیفه چاپ آن در مقیاس بزرگ با دقت بالا را دارد ، این ابزار برای چاپ نقشه ها و تصاویر در اندازه های بزرگ مناسب بوده و حتی برای تبلیغات یا موارد دیگر چاپ کنید. به طور خلاصه می توان گفت که یک پلاتر یک چاپگر در مقیاس بزرگ است که از طریق رایانه امکان چاپ فایل های معماری یا ساختمانی و عکس تصاویر های درخواستی و … می شوند.

سیستم های چاپ

چندین سیستم چاپ وجود دارد و پلاتر می تواند آنها را تنظیم کند ، از جمله پرکاربردترین سیستم ها امروزه جوهر افشان و لیزر هستند ، در اصل این سیستم ها همان است که ما در یک چاپگر معمولی استفاده می کنیم ، با این حال تفاوت ها ، مزایا و معایب بین هر یک از آنها وجود دارد. این سیستم ها به طور کلی ، عرض چاپ یک پلاتر متغیر است و می تواند از 90 تا 150 یا 160 سانتی متر باشد.

جوهر افشان و لیزر

چاپ جوهر افشان به طور مستقیم با بیرون کشیدن جوهر روی خود کاغذ انجام می شود اما بدون برقراری ارتباط با آن ، این جوهر از طریق دستگاه پرینت و چاپ می شوندچاپ توسط نوارهای افقی انجام می شود که به هنگام چاپ نوارها ، در طول سطح حرکت می کنند ، کاغذ به صورت گرد شده یا نورد برای تکمیل کل چاپ انجام می شود. یکی از مزایای عالی قیمت پایین آن در مقایسه با چاپ لیزری است.

هزینه

هزینه هر پلاتر نسبت به وظیفه و کیفیت دستگاه ها بستگی دارد. پس اول کار خود را بررسی کنید و ببینید که به چه نوع و امکانیدر زمینه کار با پلاتر نیاز دارید. بع انتخاب و خرید کنید.
چاپ لیزر با استفاده از تونر (یا چند مورد ، بسته به اینکه تک رنگ باشد یا رنگی باشد) انجام می شود ، این تونر جوهر به شکل پودر با بار الکتریکی است که در این سیستم چاپ از رنگدانه کاغذ استفاده می شود تونر در مخزنی قرار دارد که به یک فتوکپی پلاتر وصل شده است ، این سیستم از جوهر افشان گران تر است و در شرایطی که شما می خواهید به صورت تک رنگ چاپ کنید فقط از یک تونر استفاده می‌شود ، اما برای چاپ در رنگ ها (فیروزه ای ، ارغوانی، زرد و سیاه) لازم است.
مزایای بسیار خوبی که در چاپ لیزر وجود دارد کیفیت بالا و سرعت چاپ آن است ، این باعث می شود سیستم در دفاتر ، ساخت و سازها یا دفاتر معماری ایده آل باشد که حجم زیادی تولید می کند و یا تقاضای زیادی برای این نوع دستگاه دارند.

هنگام جستجو برای خرید بهترین پلاتر در اندازه بزرگ ، می بایست کارآمد باشد و امکان دستیابی به راحت تر پیدا کردن لوازم جانبی فراهم می باشد. عملکرد کلی چاپگر پلاتر از مهمترین نکاتی است که هنگام انتخاب دستگاه از این نوع باید در نظر بگیرید. با این وجود ، همچنین باید اطمینان حاصل کرد که دستگاه توانایی انجام کلیه عملکردهای مورد نیاز را داشته باشد.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاورهخ جهت انتخاب یک پلاتر مناسب با کارشناسان چاپ شریف تماس بگیرید.

, , , ,

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.