بررسی چند خطای پرینترهای چاپ سی‌دی

بررسی چند خطای پرینترهای چاپ سی‌دی و روش رفع و آن

برسی چندی از خطاهای پرینتر چاپ سی دی که به وسیله افراد متخصص و ایجاد مخزن و تهیه سینی ۱۲ تایی ، تبدیل به دستگاه نیمه صنعتی برای افرادی که در شغل چاپ سی دی فعالیت دارند شده است.

ارورهای این پرینتر و کلیه پرینترهای کنون از ۲ راه مشخص و عیب یابی می‌شوند یکی کد هایی است که در روی صفحه مانیتور مشخص می‌شوند و در حالتی که به کامپیوتر وصل نباشد از روی تعداد چشمک‌هایی که بین ۲ چراغ power و resume زده می‌شود شمرده و ارور مشخص می‌شود در این قسمت ارور ۵۱۱۰ که (بیشتر در پرینترهای pro 9000 پرینترهای چاپ سی دی)  این ارور در قسمت یونیت کاغذ کش می‌باشد.

در قسمت سمت چپ دستگاه می باشد چون تعدادی چرخ دنده در آن قسمت درگیر می باشد و هر بار که دستگاه درایو می‌شود و دوباره برای اجرای مجدد میرود این قسمت فعال می‌شود و جزوه پر کارترین قسمت‌های دستگاه می‌باشد که معمولا در بیشتر دستگاه ها تعویض می‌شود که در عکس محل و قسمتی که باید تعویض یا تعمیر شود کاملا مشخص می باشد ارور بعدی ۵۱۰۰ می باشد که جزوه شایعترین ارور در پرینترهای جوهر افشان ولی در پرینترهای مختلف با اسم‌ها و مشخصه مختلف می‌باشد.

این ارور error 5100 به دلیل کثیف شدن قسمت‌هایی از دستگاه که شامل اینکودر طولی و یا مترجین‌های کناری و یا حتی گیر یه قطعه خارجی در دستگاه ایجاد می شود که شما می‌توانید با نگاه کردن به عکس‌ها با تمیز کردن قسمت‌های ذکر شده ارور ها را بر طرف کنید .

از شایع‌ترین ارورها که با نام های b200 , Operator user service , 1403 که به صورت ۵ چراغ پشت سر هم می باشد که فقط با تعویض هد قابل بر طرف کردن می باشد :

  • دلایل کارکرد بسیار زیاد یا همان عمر هد به پایان رسیده است
  • استفاده نادرست از کارتریج قابل شارژ که فقط علاج ان استفاده از مخزن می باشد به خصوص در پرینتر ip 7240 کنون
  • استفاده از گزینه deep cleaning یا همان تمیز کننده هد که استفاده زیاد از ان عمر هد را کم می کند و بسیاری از سرویس کاران به دلیل داشتن تجربه کم به هر دلیل استفاده از این گزینه را ذکر می کنند.

در صورت نیاز به خریدو یا تعمیر چاپگر جوهر افشان و پرینتر cd ، با ما تماس بگیرید.

, , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.